söndag 13 februari 2011

Så har de äntligen kommit!

Natten till fredagen den 11 så kom de äntligen! Fyra små gråa pälsbollar! Allt gick bara bra. Två kom med huvudet först men den första och den sista valde att komma på andra hållet. Det går ju bra det också men det blir påtagligt mycket mera jobb för Tesla att trycka ut dem på den ledden. Tesla bojkottade den låda jag gjort i ordning åt henne. Hon valde istället att föda ungarna i min dotter Lisas dockvagn. I dockvagnen fick de bo första natten sedan flyttade jag över dem till den iordningställda kartongen. Det är tryggare att ha dem på golvet. Klockan 4 på natten var det klart, då hade jag inte sovit en blund på hela natten. 06.30 var det bara att pallra sig upp för att gå till jobbet. Smällar man få ta!



Av de fyra så har jag gjort bedömningen att tre är små killar och att en är en liten tjej. Jag skall skaffa mig ett extra utlåtande så att det inte blir fel. Men jag känner mig tämligen säker.



Ungarna äter och sover bra och de har redan sedan i fredags ökat ordentligt i vikt.



Tesla är lugnare än hon var med förra kullen. Jag tror säkert att hon kan ge sig på att gömma kattungar i våra sängar också den här gången. Men än så länge är hon nöjd att ligga i sin papplåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar